För 2 år sedan...

Klockan är strax efter tio på kvällen och jag sitter och tänker tillbaka på när Nova föddes, för två år sedan.
Just vid den här tiden på kvällen den 3 maj satte värkarna igång och jag trodde inte att det var sant, skulle hon födas på exakt det utsatta datumet? Hmm, näe, det är ju inte speciellt stor chans.
Men jodå, lillan hade bestämt sig för att komma ut då.
Natten mellan den 3 och 4 maj 2009 var lång, hemskt lång!
Kunde inte sitta, inte ligga, inte stå, det gjorde ont och trött så innibomben!

Vi åkte in till Karlstad BB på morgonen, inskriva runt 07-tiden, har jag för mig.
Väntan och ovissheten om vad som komma skall, höll på att ta kol på mig.
Kommer ihåg att jag frågade barnmorskan nån gång på förmiddagen
-"när kommer jag att föda?"
-" ja, du kommer att bli mamma idag iaf"

Jaha, tänkte jag, det var ju ett jävligt bra svar också!
Hade hellre fått ett lite mer exakt svar just då.
En timme, eller tio?!

Nu i efterhand kan jag småskratta lite åt mig själv för att jag blev så frustrerad över svaret, men väluppfostrad som man är (host), ler man och säger tack!

Förlossningen fortskred och det gick nog rätt fort ändå, för klockan 12.38 kom den lilla tösen till världen.
Liten och skör och alldeles underbar!

Så imorgon fyller skruttan redan två år.
Usch va tiden går fort, önskar att man kunde stanna tiden ibland,
så man alltid kan ha dem i knäet och krama och gosa med dem.

Lilla hjärtat kan reta gallfeber på mig, flera ggr om dan, men så fort man får ett leende eller en kram så smälter ens hjärta och jag inser hur mycket jag älskar min lilla skrutta!












Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Jessica
Bor: Säffle
Ålder: 26

Barn: Nova 4,5 år och Liam 3 år

Övrigt: Ensamstående tvåbarnsmamma som fördriver dagarna med jobb, barn, vänner, kaffe och träning




RSS 2.0