Time to sleep

Det blev kväll idag också.
Har inte hänt mycket alls här hemma.
Veckohandlat med barnen på förmiddagen, ja förutom tonåringen här i huset, som inte öppnade sin dörr förrän middagen var serverad kl 15.00! Jösses, hur kan man sova så länge?!
Sen blev det lite plock och fix här hemma medans barnen sov middag, förberedde maten och städade badrummet.
Blev en tur till återvinningsstationen efter middagen, som givetvis var överfull som vanligt. Nog för att jag vill värna om miljön, men de ska inte tro att jag åker hem med skiten igen! Om man nu ska källsortera och ta sitt ansvar, så kan de la för fasen ta och tömma kontainarna (?) lite oftare? Näe, man får trycka in skräpet och riskera att skära sig på okända föremål, usch.
Nova ville gunga och vi åkte till lekparken där jag alltid höll till när jag var barn.
Usch, så det såg ut. Det var inte underhållet där på mååånga år. Ogräset härjade fritt i sanden, ruttna trappsteg i rutchkanan som sviktade för Novas ändå ganska få kilon. Flagnad färg och brädor med spik i. Barnvänligt? Näe skulle inte tro det.
Mycket klagande nu, ja jag vet, men en positiv sak är att de ska satsa närmare en halv miljon på en annan lekpark här i stan och det gillas! Ska bli kul att se resultatet, skulle nog bli klart nu i sommar tror jag.
Nu är tvätten hängd och jag funderar på att inta sängläge, imorgon ska det ju bli fint väder och jag planerar en promenad på förmiddagen, innan det blir för varmt.
Så, god natt allihop!






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Jessica
Bor: Säffle
Ålder: 26

Barn: Nova 4,5 år och Liam 3 år

Övrigt: Ensamstående tvåbarnsmamma som fördriver dagarna med jobb, barn, vänner, kaffe och träning




RSS 2.0