Tänk efter, före!

Ingen med småbarn har väl kunnat undgå att höra om de farliga gifterna i vissa nappflaskor.
När man värmer upp flaskan i tex micron frigörs det ett ämne som kallas Bisfenol A och är ett östrogenliknande ämne som kan skada kroppen.
De flesta vet väl att ökad östrogen kan vara orsaken till cancer och det vill vi väl inte utsätta våra små gullungar för?!

Jag har iaf tagit detta på ganska stort allvar och bytt ut mina Esska-flaskor mot Mam's BPA-fria flaskor.
En ska som jag tycker att ni andra också ska göra.

Stefan frågade mig när jag köpt in de nya flaskorna, om inte detta var en "förstorad" grej som media håller på med, och jo, kanske kan det vara så. Men varför är det då så många idag som drabbas av cancer?
Det är bara en teori jag har fått för mig.

Det finns ett urval av BPA-fria nappflaskor, läs om det här --> http://www.barnnet.se/rep1.php?id=132



Sandra

Det med varför så många drababs av cancer idag kan man verkligen undra över, usch tur att man inte vet allt!! Fast samtidigt utsätter man sej för sånt man vet orsakar, solen,rökning,p-piller m.m. Det är konstigt! Men bra att skydda dom små iallafall.. :)

2010-07-06 | 07:18:28 | http://mesandra.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Jessica
Bor: Säffle
Ålder: 26

Barn: Nova 4,5 år och Liam 3 år

Övrigt: Ensamstående tvåbarnsmamma som fördriver dagarna med jobb, barn, vänner, kaffe och träning




RSS 2.0