Återigen

Jag börjar alltid banta på en måndag.
Jag börjar alltid mitt nya liv på en måndag.
Jag slutar alltid att röka på en måndag.
Känner ni igen er? 
 
Vilket som, idag är det måndag gött fölk! ;)
Idag har jag tagit mig i kragen, idag är en nystart i mitt liv.
De senaste månaderna har jag varit trött, orkeslös och på dåligt humör.
Kvällarna har tillbringats i soffan, givetvis ätandes på något onyttigt.
Men nu får det vara ett slut på detta.
 
Dock så har jag slarvat mycket med maten idag, för få måltider och inga som helst mellanmål.
Ajabaja! *smäll på fingrarna*
Bättring på det imorgon :)
 
Kl 15:00 - Korvstronagoff med kokta grönsaker (gottans)
Kl 19:00 - En tallrik havregrynsgröt med kanel och en satsumas
 
Jo, jag vet, så här kan en dag inte se ut, men man måste börja någonstanns.
Imorgon blir det till att inhandla lite mer frukt och grönsaker.
Är det någon som har något bra tips eller recept på någon god rätt, släng in en kommentar.
Dock ska det inte innehålla för mycket kolhydrater och heller inget som helst socker tack! :)
 


Magrutor

Hej hej, tänkte ge lite tips på lucnh/mellanmål/middag.
Är ingen tränings expert men detta bygger muskler/tappar fettt/ minsnkar sötsuget på mig iaf om man räknar rätt/väger mot sin vikt-längd :)
+ att man orkar mer på dagarna å känner sig mer motiverad/pigg...

Kyckling fileer a ca 200g med t ex 200g - 400g brocolli, morötter, ev lite kalla potatis ( max 100g).

En burk makrill med 200 - 250g kesella / keso ev med lite majonnäs (vanlig , ej lätt).

Lite pasta med en burk kesella/keso gärna med lite skinka/tonfisk/makrill/kyckling.

Plocksallad med skinka, tonfisk, ägg, kyckling, räkor/kräftor oxfile, fläskfile, ytterfile = (Protein)
Brocolli, Morötter, rödlök/gullök, ruccolasallad, persilja, tomater (vitaminer/mineraler) osv...

Mellanmål: knäckebröd med lite makrill ifrån en tube, ett ägg, lite kesella/keso.

Mellanmål: 2st ägg,30g protein shake ( jordgubb, choklad, lr annan god smak kladdkaka, äppelpaj, eller blanda en egen smoothie med mycket is i en mixer :)

När sötsuget kommer: Kaffe/Celsius med lite frysta frukter typ mango, jordgubbar, hallon, smulltron.

Fredag/lördag kväll: potatisgratäng med fläskfile/oxfile med mycke grönsaker. Dock ska helst tränning köras på morgonen efter. Kanske lite god glass till efterrätt.

Laxfile med grönsaker, lite chremefraiche å hjortonsylt ihop.

Tacos med nötfärs, tomater, rödlök, sallad, tacosås, gurka, gullök, chemefraiche, jalapeno, majs osv....

Lite tips iaf :)

Kör bara Kör

Mvh

2012-11-01 | 23:53:57 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Jessica
Bor: Säffle
Ålder: 26

Barn: Nova 4,5 år och Liam 3 år

Övrigt: Ensamstående tvåbarnsmamma som fördriver dagarna med jobb, barn, vänner, kaffe och träning




RSS 2.0