Dag 4

Kämpar som f*n!
Men andra problem här i livet gör att motivationen sjunker i bott...
De ständiga tankarna på om pengarna kommer att räcka månaden ut, vända och vri på varenda krona som kommer in... Rädslan för att tvingas sjukskriva sig en dag från jobbet.. Det kan innebära att jag inte har råd med räkningarna och bensinen...
Tänk om FK kunde lägga på ett kol, så man kunde få ett bostadsbidrag snart?!
Maj har precis börjat och jag längtar redan tills nästa lön.. Suck...

Ida

Jag har varit rökfri i 2 år snart! Tids nog kommer du tycka det är äckligt att prata med nån som rökt eller om du går förbi någon på stan som röker.

Jag kan tom. känna att sambon har rökt när han kommer hem från jobbet, när han säger att han rökt på morgonen.. Blä!

2012-05-03 | 13:56:47 | http://asfaltblomma.blogg.se/
Magnus Svensson

Att alltid oroa sig för pengar är ofta källan till magsår, trust me, jag har varit där. Jag vet verkligen hur det är att gå på knäna och leva från vecka till vecka. Så du är jätteduktig som gör detta nu. Me det är svårt, och de som tillverkar skiten vet vad de gör och de kämpar duktig för at göra det VÄLDIGT svårt för dig att sluta med flera olika beroendeframkallande kemikalier å skit i. Men som du skrev, för varje dag återhämtar sig din kropp lite. Efter några dagar har du en rökfri andedräkt till och med. Sen kommer nästa stora positiva sak, du får mer pengar över. Och det borde ju vara en stor motivation för dig just nu. Håller tummarna du klarar detta. Be din omgivning hjälpa dig, vänner, familj och gärna andra som oxå försöker sluta så kan ni stötta varandra.



Stå på!

// magnus

2012-05-03 | 15:36:54 | http://mazstudios.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Jessica
Bor: Säffle
Ålder: 26

Barn: Nova 4,5 år och Liam 3 år

Övrigt: Ensamstående tvåbarnsmamma som fördriver dagarna med jobb, barn, vänner, kaffe och träning




RSS 2.0