Hello Pongo!

Skulle färga utväxten i onsdags, förra veckan, bad då min käre mor att komma och hjälpa mig att passa Nova under tiden. När jag väl var i gång inne på toan och stod med halva håret fullt i färg, dyker morsan in och börjar klaga på en gång...

- Näe, men så kan du inte göra vettu, det kommer att bli fult, du har ju missat massor!
- Jo tack, men jag är inte färdig än.
- Ska jag hjälpa dig?
- Nej tack jag klarar av detta själv.
- Men nu har du missat där, jag hjälper dig.
- Ja ja gör det då.


Efter hon har kladdat färdigt i huvudet skulle jag ta en sista koll så det var färg överallt, men hittade ett ställe som var jättemörkt...
- Men här är det ingen färg!
- Nej, där har du missat!

Jo tack, JAG hade missat där, suck och stön, men jag höll minen.

Efteråt käkade vi kyckling och hemmagjord currysås, sedan for moder hem.
Då blåste jag håret torrt, och HELLO PONGO!
Jag hade lätt vunnit över honom i en hundutställning!
Suck, där fick man för att man tog hjälp av morsan... Never again!

Så nu har jag gett upp de blondas värld och skulle satsa på en askblond i affären tyckte jag,
mitt hår var dessvärre så sönderblekt av alla år med ammoniak i huvudet, så färgen blev kanske en aningens "askig", ser la ungefär ut som jag har dykt ner i askkoppen eller nåt.
Men men, inte mycket att göra åt, bättre än att vara prickig iaf.










Anonym

Hello pongo, inte för att det är roligt men jag ler åt ditt inlägg. Mammor är för roliga(hmm tragiska) ibland, e de inte det ena är det de andra.. :)

2009-06-24 | 21:36:56 |
Sandra

Och det var jag som skrev men behaga visst inte komma med det..

2009-06-24 | 21:37:34 | http://mesandra.blogg.se/
Sandra

Anti skrynkel kräm kanske?Börjar ju bli till åren, haha.. Nej jag vet faktiskt inte riktigt :)

2009-06-25 | 21:09:46 | http://mesandra.blogg.se/
Sandra

Yes, ännu ett år närmare trettio..Fast ja jag befinner mej ju redan i kategorin 20-30 eller vad de var du sa en gång? ;)

2009-06-25 | 21:37:27 | http://mesandra.blogg.se/
Jenny

=))




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Jessica
Bor: Säffle
Ålder: 26

Barn: Nova 4,5 år och Liam 3 år

Övrigt: Ensamstående tvåbarnsmamma som fördriver dagarna med jobb, barn, vänner, kaffe och träning




RSS 2.0