Voila!

Idag har jag haft en speed date med min kära symaskin!
Japp, speed va det vill jag lova, då raksöm är i princip det enda jag klarar av!
Men jag är mycket stolt över mig själv och resultatet blev toppen!
Jag pratar givetvis om kökssoffan och dess överdrag :)
Tog en långpromenad igår till tygaffären som ligger på andra sidan av stan, pust! Men det var det värt, jag älskar tygets färg och kvalitet.
Köpte även lite extra tyg i ett annat färg/mönster, tänkte att jag skulle sy några kuddfodral till soffan också.

Här har jag precis burit in soffan i garaget och börjat måla den. Som ni ser, fulfuru och ett sunkigt, gammalt, vävt tyg till klädsel.




Är supernöjd med soffan och den gör sig så bra ihop med vårt skåp och köksbord. Valde att sy en klädsel som man lätt kan byta (eftersom vi har 20 små kletiga fingrar i den här familjen) så därför är tyget inte så sträckt som när man häftar fast det, men mig kvittar det, ombyte förnöjer heter det ju!


Så denna soffan kan jag stolt säga att jag har renoverat alldeles själv!
Stefan hjälpte ju till att bära in den givetvis, plus i kanten ;)
Ha ha.





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Jessica
Bor: Säffle
Ålder: 26

Barn: Nova 4,5 år och Liam 3 år

Övrigt: Ensamstående tvåbarnsmamma som fördriver dagarna med jobb, barn, vänner, kaffe och träning




RSS 2.0