Tandläkar och MVC-besök

Ringde tandläkaren igår och fick oss en tid tills idag, så kl 9 imorse stack vi ner till tandis och de fick kolla på tanden Nova slog ut i lördags. Allt såg bra ut, det hade läkt jättefint och tanden hade kommit ut hel.
Hon var så duktig, förutom att vi helst inte fick peta henne i munnen, men inget skrik och gnäll utan jag tror nog mest att hon charmade tandläkaren och även sköterskan.

Nu ligger hon och sover så sött i sin lilla säng.
Själv är man nyss hemkommen från sin rutinkontroll hos barnmorskan.
Allt ser bra ut med bebisen, hjärtljud och längd är bara bra.
Det roliga är att igår kväll kändes det verkligen konstigt i magen och jag undrade om inte han/hon kan ha vänt på sig, för nu sparkar det bara uppåt mot revbenen hela tiden. Och det stämde, huvudet ligger i startposition, redo att komma ut. Dock lite tidigt än kanske, men det är skönt att veta att han/hon ligger åt rätt håll.

Idag skiner solen och när Nova har vaknat ska vi ta oss en biltur ner till stan och inhandla lite mat, kylen skriker verkligen här. Allt tar ju slut på en gång också, konstigt hur det är.

Nu ska jag ta och bläddra lite i min kokbok och leta upp ett smarrigt recept på rotmos, för det är jag så extremt sugen på just nu, så imorgon blir det rotmos och fläsklägg här hemma, riktig husmanskost! Mums.


En härlig sommarbild, nu när vi går in i kylan och mörkret.



Sandra

Skönt att allt gick bra hos tandis. :) Kan inte bebis vända sej igen sen eller "fastnar" dom i rätt läge när den väl vänt sej?

Ja med dom råden jag fått nu så lutar det allt åt att det får bli en åkpåse. Såg att det fanns på HM men bara i blått. Inte bästa matchningen till vagnen men samtidigt så syns den ju knappt för man har ju det där vad det nu heter över. :)

2010-10-12 | 12:50:05 | http://mesandra.blogg.se/
Sandra

Okej då fick jag lite mera vetskap! :)



Japp det hade ju varit värre, men jag tänkte kanske mer att det blev alldeles för många olika färger, rött,vitt,svart,blått osv. Men som sagt syns den ju knappt heller!

Den kostar 498 tror jag det var + att det ju är klubbdagar nu med 10% :) Vet inte om det är jättebra pris men vad jag har sett så är det från typ 800:- och uppåt som gäller annars..

2010-10-12 | 13:35:26 | http://mesandra.blogg.se/
Sandra

Jaha men en sån med ärmar kostar 249:- på HM, är dom lika bra dom kanske?? :)

2010-10-12 | 13:57:18 | http://mesandra.blogg.se/
Sandra

Ja jag vet inte vad som är bäst jag, men "kålmasken" räcker ju längre för den är ingen storlek på.Kollade på kopbarnvagn förut och där fanns nån mindre som man även kunde ha i bilstolen m.m men jag vet inte jag? En djungel!! :)

Förresten kan inte vi ta en bil tur till Jockes barnprylar nån dag? Nyfiken på att se om det finns något kul där :) Eller det kanske är tråklig där?

2010-10-12 | 22:56:56 | http://mesandra.blogg.se/
Åsa/asamia

Tur att allt gick bra! Lycka till med magen ;0)

2010-10-14 | 16:49:08 | http://asamia.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Jessica
Bor: Säffle
Ålder: 26

Barn: Nova 4,5 år och Liam 3 år

Övrigt: Ensamstående tvåbarnsmamma som fördriver dagarna med jobb, barn, vänner, kaffe och träning




RSS 2.0