Inskolning på dagiset

De sista två veckorna har vi ägnat åt Novas inskolning på dagis.
Rädda och nervösa för att det skulle bli ett rent helvete att lämna henne där, gick vi dit förra onsdagen och hon fann sig direkt. Började titta på fiskarna i akvariumet och prata med dem, sen över till leksakerna i hyllan.
De andra barnen va inga problem, hon leker mest för sig själv ändå, men hon tyr sig gärna till de vuxna, vilket jag aldrig trodde att hon skulle göra. De som träffat Nova innan inskolningstiden vet att hon va väldigt blyg och skrek så fort jag eller Stefan inte var i närheten.


Första dagisdagen


Det känns jätteskönt att kunna lämna henne där och veta att hon har det bra.
Det är inte lätt för mig att lämna över ansvaret till helt främmande människor, men jag har fått förtroende för de som jobbar där och vi funkar bra ihop.

Nu är dessvärre Nova stenförkyld, så vi får se om hon hinner repa sig tills på onsdag då vi börjar jobba igen.
Igår blev det en tur till Åmål och hitta nya regnbyxor och gummistövlar till henne, bra dagisgrejer. Märkesbyxor blev det också, fint för de små.

Nu ska jag ge mig ut på mitt favoritshoppingställe, nätet, och leta efter en rosa regnjacka också!



a n n a

sv; två år går fort jag! det är ju egentligen ingenting att jämföra med, men min pojkvän och jag har varit tillsammans i ett år på lördag och det känns som en månad. nästan då.

2010-08-29 | 13:21:05 | http://sweetlights.blogg.se/
Sandra

Skönt att det gått bra med inskolningen, man är ju alltid lite orolig! :P

2010-09-01 | 08:12:33 | http://sandrastomberg.com



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Namn: Jessica
Bor: Säffle
Ålder: 26

Barn: Nova 4,5 år och Liam 3 år

Övrigt: Ensamstående tvåbarnsmamma som fördriver dagarna med jobb, barn, vänner, kaffe och träning




RSS 2.0